Museu del Ferrocarril a Móra la Nova
La locomotora de vapor més antiga en funcionament de Catalunya, la Cuco, reprèn la marxa aquesta tardor
El Museu del Ferrocarril engegarà el proper diumenge 24 de setembre la locomotora de vapor Cuco. Podràs gaudir de recorreguts amb una composició formada per la locomotora de vapor i diversos cotxes de viatgers i vagons de mercaderies.
Les activitats es desenvoluparan en un horari especial des de les 11 a les 14h i de les 15 a les 17 hores. Aquest dia l’entrada general al museu serà de 15 euros i inclourà la visita guiada. S’aplicaran els descomptes habituals. Recorda que el Museu dedica els ingressos a la restauració dels edificis i el material ferroviari de la seva col•lecció. Amb la teva visita ens estàs ajudant a salvaguardar un patrimoni que és de tots.
La Cuco va ser fabricada per l’empresa Marcinell et Couillet l’any 1886 a Bèlgica, cosa que la converteix en la més antiga de Catalunya en funcionament. Formava part d’una sèrie de 10 màquines encarregades per MZA i destinades a fer maniobres. Ara és propietat del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya i ha estat restaurada pel Museu del Ferrocarril a Móra la Nova. Acompanya’ns en aquest viatge i et sentiràs com un pioner dels primers temps del ferrocarril!
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La locomotora de vapor más antigua en funcionamiento de Catalunya, la Cuco, retoma la marcha este otoño
El Museo del Ferrocarril pondrá en marcha el próximo domingo 24 de septiembre la locomotora de vapor Cuco. Podrás disfrutar de recorridos con una composición formada por la locomotora de vapor y varios coches de viajeros y vagones de mercancías.
Las actividades se desarrollarán durante un horario especial de las 11 a las 14h y de las 15 a las 17h. Este día la entrada al museo valdrá 15 euros, con visita guiada incluida. Se aplicarán los descuentos habituales. Recuerda que el Museo dedica sus ingresos a la restauración de los edificios y al material ferroviario de su colección. Con tu visita nos ayudas a salvaguardar un patrimonio que es de todos.
La Cuco fue fabricada por la empresa Marcinell et Couillet en 1886 en Bélgica, lo que la convierte en la más antigua de Catalunya en funcionamiento. Formaba parte de una serie de 10 máquinas encargadas por MZA y destinadas a realizar maniobras. Ahora es propiedad del Museo de la Ciencia y de la Técnica de Catalunya y ha sido restaurada por el Museo del Ferrocarril en Móra la Nova. ¡Acompáñanos en este viaje y te sentirás como un pionero de los primeros tiempos del ferrocarril!
El Museu del Ferrocarril engegarà el proper diumenge 24 de setembre la locomotora de vapor Cuco. Podràs gaudir de recorreguts amb una composició formada per la locomotora de vapor i diversos cotxes de viatgers i vagons de mercaderies.
Les activitats es desenvoluparan en un horari especial des de les 11 a les 14h i de les 15 a les 17 hores. Aquest dia l’entrada general al museu serà de 15 euros i inclourà la visita guiada. S’aplicaran els descomptes habituals. Recorda que el Museu dedica els ingressos a la restauració dels edificis i el material ferroviari de la seva col•lecció. Amb la teva visita ens estàs ajudant a salvaguardar un patrimoni que és de tots.
La Cuco va ser fabricada per l’empresa Marcinell et Couillet l’any 1886 a Bèlgica, cosa que la converteix en la més antiga de Catalunya en funcionament. Formava part d’una sèrie de 10 màquines encarregades per MZA i destinades a fer maniobres. Ara és propietat del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya i ha estat restaurada pel Museu del Ferrocarril a Móra la Nova. Acompanya’ns en aquest viatge i et sentiràs com un pioner dels primers temps del ferrocarril!
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La locomotora de vapor más antigua en funcionamiento de Catalunya, la Cuco, retoma la marcha este otoño
El Museo del Ferrocarril pondrá en marcha el próximo domingo 24 de septiembre la locomotora de vapor Cuco. Podrás disfrutar de recorridos con una composición formada por la locomotora de vapor y varios coches de viajeros y vagones de mercancías.
Las actividades se desarrollarán durante un horario especial de las 11 a las 14h y de las 15 a las 17h. Este día la entrada al museo valdrá 15 euros, con visita guiada incluida. Se aplicarán los descuentos habituales. Recuerda que el Museo dedica sus ingresos a la restauración de los edificios y al material ferroviario de su colección. Con tu visita nos ayudas a salvaguardar un patrimonio que es de todos.
La Cuco fue fabricada por la empresa Marcinell et Couillet en 1886 en Bélgica, lo que la convierte en la más antigua de Catalunya en funcionamiento. Formaba parte de una serie de 10 máquinas encargadas por MZA y destinadas a realizar maniobras. Ahora es propiedad del Museo de la Ciencia y de la Técnica de Catalunya y ha sido restaurada por el Museo del Ferrocarril en Móra la Nova. ¡Acompáñanos en este viaje y te sentirás como un pionero de los primeros tiempos del ferrocarril!
Museu del Ferrocarril a Móra la Nova
Treballs d’estiu a la Cuco
Després de més d’un any de servei i aprofitant els mesos de més calor, s’ha aprofitat per realitzar treballs a la locomotora. Els treballs han consistit sobre tot a millorar els ajustos de l’eix del davant de la locomotora i part del bielatge, s’han fet treballs de pintura tant exteriors, sanejant els punts on hi havia desperfectes a l’acabat, com a l’interior dels tancs per evitar-ne la corrosió. El punt més important dels treballs ha estat el rentat de la caldera, tant per eliminar les restes de calç acumulades com per comprovar el bon resultat que dóna el producte anticalç que s’afegeix, sense incrustacions a l’interior de la caldera.
El resultat del bon treball es va poder comprovar en una encesa de proves realitzada recentment, quedant la locomotora ja llesta pel proper dia 24 de setembre i la Festa del Tren els propers 21 i 22 d’octubre.
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Trabajos de verano en la Cuco
Después de más de un año de servicio y aprovechando los meses de mayor calor, se ha aprovechado para realizar trabajos en la locomotora. Los trabajos han consistido sobre todo en mejorar los ajustes del eje delantero de la locomotora y parte del bielaje, se han realizado trabajos de pintura tanto exteriores, saneando los puntos donde había desperfectos en el acabado, como en el interior de los tanques para evitar su corrosión. El punto más importante de los trabajos ha sido el lavado de la caldera, tanto para eliminar los restos de cal acumulados como para comprobar el buen resultado que da el producto antical que se añade, sin incrustaciones en el interior de la caldera.
El resultado del buen trabajo se pudo comprobar en un encendido de pruebas realizado recientemente, quedando la locomotora ya lista para el próximo día 24 de septiembre y la Fiesta del Tren los próximos 21 y 22 de octubre.
Després de més d’un any de servei i aprofitant els mesos de més calor, s’ha aprofitat per realitzar treballs a la locomotora. Els treballs han consistit sobre tot a millorar els ajustos de l’eix del davant de la locomotora i part del bielatge, s’han fet treballs de pintura tant exteriors, sanejant els punts on hi havia desperfectes a l’acabat, com a l’interior dels tancs per evitar-ne la corrosió. El punt més important dels treballs ha estat el rentat de la caldera, tant per eliminar les restes de calç acumulades com per comprovar el bon resultat que dóna el producte anticalç que s’afegeix, sense incrustacions a l’interior de la caldera.
El resultat del bon treball es va poder comprovar en una encesa de proves realitzada recentment, quedant la locomotora ja llesta pel proper dia 24 de setembre i la Festa del Tren els propers 21 i 22 d’octubre.
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Trabajos de verano en la Cuco
Después de más de un año de servicio y aprovechando los meses de mayor calor, se ha aprovechado para realizar trabajos en la locomotora. Los trabajos han consistido sobre todo en mejorar los ajustes del eje delantero de la locomotora y parte del bielaje, se han realizado trabajos de pintura tanto exteriores, saneando los puntos donde había desperfectos en el acabado, como en el interior de los tanques para evitar su corrosión. El punto más importante de los trabajos ha sido el lavado de la caldera, tanto para eliminar los restos de cal acumulados como para comprobar el buen resultado que da el producto antical que se añade, sin incrustaciones en el interior de la caldera.
El resultado del buen trabajo se pudo comprobar en un encendido de pruebas realizado recientemente, quedando la locomotora ya lista para el próximo día 24 de septiembre y la Fiesta del Tren los próximos 21 y 22 de octubre.
Museu del Ferrocarril a Móra la Nova
El 10 de setembre, recorreguts panoràmics al Museu del Ferrocarril a Móra la Nova
El diumenge 10 de setembre, el Museu del Ferrocarril a Móra la Nova ofereix recorreguts especialment atractius per a famílies amb nens, a bord d’una composició formada per la locomotora Memé i el Tro, un vagó de mercaderies obert i adaptat per a passejar còmodament asseguts. Els recorreguts panoràmics tenen lloc dins del sistema de vies del Museu. Per gaudir al màxim de l’experiència, pensa en portar gorra, crema solar i beguda. Les visites començaran a les 10.30h, 11.30h i a les 17h i no cal reserva prèvia. El cost de l’entrada són 15 euros i s’ofereixen els descomptes habituals. Es pot consultar tota la informació a la pàgina web del Museu www.museuferrocarril.cat. Recorda que la millor manera de conservar el patrimoni industrial històric és mantenir-lo en funcionament.
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El 10 de septiembre, recorridos panorámicos en el Museo del Ferrocarril en Móra la Nova
El domingo 10 de septiembre, el Museo del Ferrocarril en Móra la Nova ofrece recorridos especialmente atractivos para familias con niños, a bordo de una composición formada por la locomotora Memé y el Tro, un vagón de mercancías abierto y adaptado para pasear cómodamente sentados. Los recorridos panorámicos tienen lugar en el sistema de vías del Museo. Para disfrutar al máximo de la experiencia, acuérdate de traer gorra, crema solar y bebida. Las visitas empezarán a las 10.30h, 11.30h ya las 17.00h y no es necesaria reserva previa. El coste de la entrada es de 15 euros y se ofrecen los descuentos habituales. Se puede consultar toda la información en la página web del Museo www.museuferrocarril.cat. Recuerda que la mejor forma de conservar el patrimonio industrial histórico es mantenerlo en funcionamiento.
El diumenge 10 de setembre, el Museu del Ferrocarril a Móra la Nova ofereix recorreguts especialment atractius per a famílies amb nens, a bord d’una composició formada per la locomotora Memé i el Tro, un vagó de mercaderies obert i adaptat per a passejar còmodament asseguts. Els recorreguts panoràmics tenen lloc dins del sistema de vies del Museu. Per gaudir al màxim de l’experiència, pensa en portar gorra, crema solar i beguda. Les visites començaran a les 10.30h, 11.30h i a les 17h i no cal reserva prèvia. El cost de l’entrada són 15 euros i s’ofereixen els descomptes habituals. Es pot consultar tota la informació a la pàgina web del Museu www.museuferrocarril.cat. Recorda que la millor manera de conservar el patrimoni industrial històric és mantenir-lo en funcionament.
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El 10 de septiembre, recorridos panorámicos en el Museo del Ferrocarril en Móra la Nova
El domingo 10 de septiembre, el Museo del Ferrocarril en Móra la Nova ofrece recorridos especialmente atractivos para familias con niños, a bordo de una composición formada por la locomotora Memé y el Tro, un vagón de mercancías abierto y adaptado para pasear cómodamente sentados. Los recorridos panorámicos tienen lugar en el sistema de vías del Museo. Para disfrutar al máximo de la experiencia, acuérdate de traer gorra, crema solar y bebida. Las visitas empezarán a las 10.30h, 11.30h ya las 17.00h y no es necesaria reserva previa. El coste de la entrada es de 15 euros y se ofrecen los descuentos habituales. Se puede consultar toda la información en la página web del Museo www.museuferrocarril.cat. Recuerda que la mejor forma de conservar el patrimonio industrial histórico es mantenerlo en funcionamiento.
Museu del Ferrocarril a Móra la Nova
Una història d’estiu, el 6 d’agost torna el tren històric al Museu del Ferrocarril a Móra la Nova
El diumenge 6 d’agost, el Museu del Ferrocarril a Móra la Nova posarà en marxa la locomotora Yeyé amb els cotxes de passatgers de la sèrie 5000/6000 dels anys 50. Les visites començaran a les 10.30h, 11.30h i a les 16h. És una activitat ideal per a nens i famílies! Els recorreguts tenen lloc dins del sistema de vies del Museu. No cal reserva prèvia. El cost de l’entrada són 15 euros i s’ofereixen els descomptes habituals. La activitat inclou la visita al Museu. Per gaudir al màxim de l’experiència, pensa en portar gorra i crema solar. Es pot consultar tota la informació a la pàgina web del Museu www.museuferrocarril.cat. Recorda que la millor manera de conservar el patrimoni industrial històric és mantenir-lo en funcionament.
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El 6 de agosto, vuelve el tren histórico al Museo del Ferrocarril en Móra la Nova
El domingo 6 de agosto, el Museo del Ferrocarril en Móra la Nova pondrá en marcha la locomotora Yeyé con los coches de pasajeros de la serie 5000/6000 de los años 50. Las visitas empezarán a las 10.30h, 11.30h ya las 16h. ¡Es una actividad ideal para niños y familias! Los recorridos tienen lugar en el sistema de vías del Museo. No es necesaria reserva previa. El coste de la entrada es de 15 euros y se ofrecen los descuentos habituales. La actividad incluye la visita al Museo. Para disfrutar al máximo de la influencia, recuerda traer gorra y protección solar. Se puede consultar toda la información en la página web del Museo www.museuferrocarril.cat. Recuerda que la mejor forma de conservar el patrimonio industrial histórico es mantenerlo en funcionamiento.
El diumenge 6 d’agost, el Museu del Ferrocarril a Móra la Nova posarà en marxa la locomotora Yeyé amb els cotxes de passatgers de la sèrie 5000/6000 dels anys 50. Les visites començaran a les 10.30h, 11.30h i a les 16h. És una activitat ideal per a nens i famílies! Els recorreguts tenen lloc dins del sistema de vies del Museu. No cal reserva prèvia. El cost de l’entrada són 15 euros i s’ofereixen els descomptes habituals. La activitat inclou la visita al Museu. Per gaudir al màxim de l’experiència, pensa en portar gorra i crema solar. Es pot consultar tota la informació a la pàgina web del Museu www.museuferrocarril.cat. Recorda que la millor manera de conservar el patrimoni industrial històric és mantenir-lo en funcionament.
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El 6 de agosto, vuelve el tren histórico al Museo del Ferrocarril en Móra la Nova
El domingo 6 de agosto, el Museo del Ferrocarril en Móra la Nova pondrá en marcha la locomotora Yeyé con los coches de pasajeros de la serie 5000/6000 de los años 50. Las visitas empezarán a las 10.30h, 11.30h ya las 16h. ¡Es una actividad ideal para niños y familias! Los recorridos tienen lugar en el sistema de vías del Museo. No es necesaria reserva previa. El coste de la entrada es de 15 euros y se ofrecen los descuentos habituales. La actividad incluye la visita al Museo. Para disfrutar al máximo de la influencia, recuerda traer gorra y protección solar. Se puede consultar toda la información en la página web del Museo www.museuferrocarril.cat. Recuerda que la mejor forma de conservar el patrimonio industrial histórico es mantenerlo en funcionamiento.
Museu del Ferrocarril a Móra la Nova
El 16 de juliol, torna el tren històric al Museu del Ferrocarril a Móra la Nova
El diumenge 16 de juliol, el Museu del Ferrocarril a Móra la Nova posarà en marxa la locomotora Yeyé amb els cotxes de passatgers de la sèrie 5000/6000 dels anys 50. Les visites començaran a les 10.30h, 11.30h i a les 16h. És una activitat ideal per a nens i famílies! Els recorreguts tenen lloc dins del sistema de vies del Museu. No cal reserva prèvia. El cost de l’entrada són 15 euros i s’ofereixen els descomptes habituals. La activitat inclou la visita al Museu. Per gaudir al màxim de l’experiència, pensa en portar gorra i crema solar. Es pot consultar tota la informació a la pàgina web del Museu www.museuferrocarril.cat. Recorda que la millor manera de conservar el patrimoni industrial històric és mantenir-lo en funcionament.
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El 16 de julio, vuelve el tren histórico al Museo del Ferrocarril en Móra la Nova
El domingo 16 de julio, el Museo del Ferrocarril en Móra la Nova pondrá en marcha la locomotora Yeyé con los coches de pasajeros de la serie 5000/6000 de los años 50. Las visitas empezarán a las 10.30h, 11.30h ya las 16h. ¡Es una actividad ideal para niños y familias! Los recorridos tienen lugar en el sistema de vías del Museo. No es necesaria reserva previa. El coste de la entrada es de 15 euros y se ofrecen los descuentos habituales. La actividad incluye la visita al Museo. Para disfrutar al máximo de la influencia, recuerda traer gorra y protección solar. Se puede consultar toda la información en la página web del Museo www.museuferrocarril.cat. Recuerda que la mejor forma de conservar el patrimonio industrial histórico es mantenerlo en funcionamiento.
El diumenge 16 de juliol, el Museu del Ferrocarril a Móra la Nova posarà en marxa la locomotora Yeyé amb els cotxes de passatgers de la sèrie 5000/6000 dels anys 50. Les visites començaran a les 10.30h, 11.30h i a les 16h. És una activitat ideal per a nens i famílies! Els recorreguts tenen lloc dins del sistema de vies del Museu. No cal reserva prèvia. El cost de l’entrada són 15 euros i s’ofereixen els descomptes habituals. La activitat inclou la visita al Museu. Per gaudir al màxim de l’experiència, pensa en portar gorra i crema solar. Es pot consultar tota la informació a la pàgina web del Museu www.museuferrocarril.cat. Recorda que la millor manera de conservar el patrimoni industrial històric és mantenir-lo en funcionament.
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El 16 de julio, vuelve el tren histórico al Museo del Ferrocarril en Móra la Nova
El domingo 16 de julio, el Museo del Ferrocarril en Móra la Nova pondrá en marcha la locomotora Yeyé con los coches de pasajeros de la serie 5000/6000 de los años 50. Las visitas empezarán a las 10.30h, 11.30h ya las 16h. ¡Es una actividad ideal para niños y familias! Los recorridos tienen lugar en el sistema de vías del Museo. No es necesaria reserva previa. El coste de la entrada es de 15 euros y se ofrecen los descuentos habituales. La actividad incluye la visita al Museo. Para disfrutar al máximo de la influencia, recuerda traer gorra y protección solar. Se puede consultar toda la información en la página web del Museo www.museuferrocarril.cat. Recuerda que la mejor forma de conservar el patrimonio industrial histórico es mantenerlo en funcionamiento.
Museu del Ferrocarril a Móra la Nova
El tren turístic “Lo Caspolino” fa parada al Parlament
El director del Museu del Ferrocarril a Móra la Nova, Jordi Sasplugas, ha comparegut davant la Comissió de Territori del Parlament de Catalunya a petició del grup parlamentari del PSC. El director va desplaçar-se a Barcelona acompanyat per l’alcalde de Móra la Nova, Carlos Trinchan, i el vicepresident del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre, Jesús Àlvarez, com a mostra del suport que donen al projecte les administracions locals del territori.
En la seva compareixença, Jordi Sasplugas va presentar les diferents vessants del projecte que es desenvolupa amb base a Móra la Nova. D’una part, i la que dóna sentit al conjunt, el projecte patrimonial representat pel Museu, que ara mateix està iniciant els tràmits per inscriure’s al registre de Museus de Catalunya i que ja forma part des de fa uns anys del Sistema Territorial del Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya. D’una altra banda, la vessant formativa, que caldria rellançar en l’àmbit de l’educació formal. I, per acabar, el tren històric turístic, “Lo Caspolino”, que ha d’unir la Costa Daurada i el Baix Aragó.
El projecte de tren històric turístic es troba en la fase final i està gairebé a punt per sortir al mercat. Per assolir aquesta fita, l’Associació per a la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial es va homologar com a taller de restauració ferroviària, únic a Catalunya especialitzat en material històric. Un taller que ja treballa també per encàrrecs de tercers i que ha permès crear diversos llocs de treball.
El diàleg que es va establir entre el director de Museu i els representants dels diferents grups presents a la compareixença va permetre que aquests reconeguessin la importància del projecte tant a nivell territorial com nacional i la necessitat d’una major implicació de la Generalitat de Catalunya en el mateix.
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El tren turístico "Lo Caspolino" hace parada en el Parlament
El director del Museo del Ferrocarril en Móra la Nova, Jordi Sasplugas, ha comparecido ante la Comisión de Territorio del Parlament de Catalunya a petición del grupo parlamentario del PSC. El director se desplazó a Barcelona acompañado por el alcalde de Móra la Nova, Carlos Trinchan, y el vicepresidente del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre, Jesús Àlvarez, como muestra del apoyo que dan al proyecto las administraciones locales del territorio.
En su comparecencia, Jordi Sasplugas presentó las diferentes vertientes del proyecto que se desarrolla con base en Móra la Nova. Por una parte, y la que da sentido al conjunto, el proyecto patrimonial representado por el Museo, que ahora mismo está iniciando los trámites para inscribirse en el registro de Museos de Catalunya y que ya forma parte desde hace unos años del Sistema Territorial del Museu Nacional de la Ciència y de la Tècnica de Catalunya. Por otro lado, la vertiente formativa, que debería relanzarse en el ámbito de la educación formal. Y, por último, el tren histórico turístico, “Lo Caspolino”, que debe unir la Costa Daurada y el Bajo Aragón.
El proyecto de tren histórico turístico se encuentra en la fase final y está casi listo para salir al mercado. Para alcanzar este objetivo, la Associació per a la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial se homologó como taller de restauración ferroviaria, único en Catalunya especializado en material histórico. Un taller que ya recibe también encargos de terceros, cosa que ha permitido crear varios puestos de trabajo.
El diálogo que se estableció entre el director de Museo y los representantes de los diferentes grupos presentes en la comparecencia permitió que éstos reconocieran la importancia del proyecto tanto a nivel territorial como nacional y la necesidad de una mayor implicación de la Generalitat de Catalunya en el mismo.
El director del Museu del Ferrocarril a Móra la Nova, Jordi Sasplugas, ha comparegut davant la Comissió de Territori del Parlament de Catalunya a petició del grup parlamentari del PSC. El director va desplaçar-se a Barcelona acompanyat per l’alcalde de Móra la Nova, Carlos Trinchan, i el vicepresident del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre, Jesús Àlvarez, com a mostra del suport que donen al projecte les administracions locals del territori.
En la seva compareixença, Jordi Sasplugas va presentar les diferents vessants del projecte que es desenvolupa amb base a Móra la Nova. D’una part, i la que dóna sentit al conjunt, el projecte patrimonial representat pel Museu, que ara mateix està iniciant els tràmits per inscriure’s al registre de Museus de Catalunya i que ja forma part des de fa uns anys del Sistema Territorial del Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya. D’una altra banda, la vessant formativa, que caldria rellançar en l’àmbit de l’educació formal. I, per acabar, el tren històric turístic, “Lo Caspolino”, que ha d’unir la Costa Daurada i el Baix Aragó.
El projecte de tren històric turístic es troba en la fase final i està gairebé a punt per sortir al mercat. Per assolir aquesta fita, l’Associació per a la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial es va homologar com a taller de restauració ferroviària, únic a Catalunya especialitzat en material històric. Un taller que ja treballa també per encàrrecs de tercers i que ha permès crear diversos llocs de treball.
El diàleg que es va establir entre el director de Museu i els representants dels diferents grups presents a la compareixença va permetre que aquests reconeguessin la importància del projecte tant a nivell territorial com nacional i la necessitat d’una major implicació de la Generalitat de Catalunya en el mateix.
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El tren turístico "Lo Caspolino" hace parada en el Parlament
El director del Museo del Ferrocarril en Móra la Nova, Jordi Sasplugas, ha comparecido ante la Comisión de Territorio del Parlament de Catalunya a petición del grupo parlamentario del PSC. El director se desplazó a Barcelona acompañado por el alcalde de Móra la Nova, Carlos Trinchan, y el vicepresidente del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre, Jesús Àlvarez, como muestra del apoyo que dan al proyecto las administraciones locales del territorio.
En su comparecencia, Jordi Sasplugas presentó las diferentes vertientes del proyecto que se desarrolla con base en Móra la Nova. Por una parte, y la que da sentido al conjunto, el proyecto patrimonial representado por el Museo, que ahora mismo está iniciando los trámites para inscribirse en el registro de Museos de Catalunya y que ya forma parte desde hace unos años del Sistema Territorial del Museu Nacional de la Ciència y de la Tècnica de Catalunya. Por otro lado, la vertiente formativa, que debería relanzarse en el ámbito de la educación formal. Y, por último, el tren histórico turístico, “Lo Caspolino”, que debe unir la Costa Daurada y el Bajo Aragón.
El proyecto de tren histórico turístico se encuentra en la fase final y está casi listo para salir al mercado. Para alcanzar este objetivo, la Associació per a la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial se homologó como taller de restauración ferroviaria, único en Catalunya especializado en material histórico. Un taller que ya recibe también encargos de terceros, cosa que ha permitido crear varios puestos de trabajo.
El diálogo que se estableció entre el director de Museo y los representantes de los diferentes grupos presentes en la comparecencia permitió que éstos reconocieran la importancia del proyecto tanto a nivel territorial como nacional y la necesidad de una mayor implicación de la Generalitat de Catalunya en el mismo.