Museu del Ferrocarril a Móra la Nova
Museu del Ferrocarril a Móra la Nova
Continuen les tasques de pintura al bastidor de la cuco, a les següents imatges podreu veure el procés de pintat i el resultat.

Continúan las tareas de pintura del bastidor de la Cuco, en la foto podéis ver el proceso de pintado y el resultado.
Museu del Ferrocarril a Móra la Nova
Museu del Ferrocarril a Móra la Nova
Coneixes les locomotores 10.800 de Renfe?

A finals dels anys 60, Renfe va tenir la necessitat de posseir noves locomotores per a fer maniobres i petits trens de línia, i els encarregats de fer aquesta tasca van ser General Electric i Babcock & Wilcox, construint 40 unitats de la sèrie 10.800.

Aquestes locomotores van ser destinades a les estacions de tot el territori nacional, treballant intensament durant dècades, i sent els seus últims anys utilitzades exclusivament per a maniobrar.

Després de la seva retirada, els exemplars han corregut diferents sorts; algunes han acabat estirant de trens d'obra, unes altres han estat venudes a empreses privades, i altres han estat preservades per diferents associacions i museus.

És el cas de la 10.836, la qual, després dels seus últims anys de vida destinada al Port de Tarragona, va ser preservada.

En arribar al nostre museu l'any 2008, va ser sotmesa a una profunda restauració, tant funcional com estètica, perquè pogués lluir com en el seu primer dia.

En l'actualitat, la petita Ye-Ye, com van ser sobrenomenades fa anys, es troba restaurada i en un excel·lent estat de marxa, formant part de la nostra col·lecció i sent l'encarregada de realitzar moltes de les maniobres en el museu. També serà una de les futures locomotores que remolcarà el tren turístic Lo Caspolino.

-----

¿Conoces las locomotoras 10.800 de Renfe?

A finales de los años 60, Renfe tuvo la necesidad de poseer nuevas locomotoras para hacer maniobras y pequeños trenes de línea, y los encargados de realizar esa tarea fueron General Electric y Babcock & Wilcox, construyendo 40 unidades de la serie 10.800.

Estas locomotoras, fueron destinadas a las estaciones de todo el territorio nacional, trabajando intensamente durante décadas, y siendo sus últimos años usadas exclusivamente para maniobrar.

Tras su retirada, los ejemplares han corrido distintas suertes; algunas han acabado tirando de trenes de obra, otras han sido vendidas a empresas privadas, y otras han sido preservadas por diferentes asociaciones y museos.

Es el caso de la 10.836, la cual, tras sus últimos años de vida destinada al Puerto de Tarragona, fue preservada.

Al llegar a nuestro museo en 2008, fue sometida a una profunda restauración, tanto funcional como estética, para que pudiera lucir como en su primer día.

En la actualidad, la pequeña Ye-Ye, como fueron apodadas hace años, se encuentra restaurada y en un excelente estado de marcha, formando parte de nuestra colección y siendo la encargada de realizar muchas de las maniobras en el museo. También será una de las futuras locomotoras que remolcará el tren turístico Lo Caspolino.
Museu del Ferrocarril a Móra la Nova
Museu del Ferrocarril a Móra la Nova
¡Gracias a todos! 🎉
Tras un intenso mes de trabajo, ayer dimos por concluida la campaña de micromecenazgo para la pequeña MZA 606, y gracias a todos vosotros estamos más que satisfechos con el resultado. ¡Os prometemos que en breves veréis los frutos!

Gràcies a tots! 🎉
Després d’un intens mes de treball, ahir vam donar per finalitzada la campanya de micromecenatge per a la petita MZA 606. Gràcies a tots vosaltres estem més que satisfets amb els resultats de la mateixa.
Us prometem que d’aquí poc veureu els resultats!
Museu del Ferrocarril a Móra la Nova
Museu del Ferrocarril a Móra la Nova
Tal día como hoy, hace un año que la pequeña MZA 606 llegó a nuestras instalaciones del museo. Desde entonces se han ido desarrollando varios trabajos de restauración de la misma, con el objetivo de que pueda volver a estar operativa. Continuando con las anteriores fotos de los trabajos, actualizamos el álbum con mas intervenciones en la locomotora. (actualización 29 abril 2020)

Tal dia com avui, fa un any que la petita MZA 606 va arribar a les instal•lacions del nostre museu, i des d'aquell moment hem anat realitzan diversos treballs de restauració amb l'objectiu de que pugui tornar a estar operativa, actualitzem l'àlbum amb mes intervencions a la locomotora. (actualització 29 abril 2020)

En 2019, APPFI, junto a un grupo de voluntarios europeos, que han venido a col·laborar con sus conocimientos y práctica en el trabajo de reparación de locomotoras de vapor en sus museos de origen, empezaron a actuar sobre la “Cuco”, desmontándola totalmente. Actualmente está en la fase de la sustitución y la construcción de los elementos que han desaparecido o se han dañado con el paso del tiempo. Una vez restaurados y verificados todos sus mecanismos se procederá a montar de nuevo la locomotora para finalizar con las pruebas a presión previas a su puesta en servicio.

La restauración funcional de la locomotora Cuco, consistirá en desmontaje completo de la locomotora, la reparación de todos sus elementos, la construcción de los elementos que han desaparecido o se han dañado a lo largo del tiempo. Una vez restaurados y verificados todos sus mecanismos se procederá al montaje de la locomotora para finalizar con las pruebas a presión previas a la puesta en servicio de la locomotora después de 52 años cuando finalizo su servicio activo.

---

En 2019, APPFI al costat d'un grup de voluntaris europeus, que han vingut a col • laborar amb els seus coneixements i pràctica en el treball de reparació de locomotores de vapor en els seus museus d'origen, van començar a actuar sobre la "Cuco", desmontándola totalment. Actualment està en la fase de la substitució i la construcció dels elements que han desaparegut o s'han malmès amb el pas el temps. Un cop restaurats i verificats tots els seus mecanismes es procedirà amontar de nou la locomotora per a finalitzar amb les proves a pressió prèvies a suposada en servei.

La restauració funcional de la locomotora cuco, consistirà en desmuntatge complet de la locomotora, la reparació de tots els seus elements, la construcció dels elements que han desaparegut o s'han malmès al llarg de el temps. Un cop restaurats i verificats tots els seus mecanismes es procedirà a el muntatge de la locomotora per a finalitzar amb les proves a pressió prèvies a la posada en servei de la locomotora després de 52 anys quan va finalitzar el seu servei actiu.

---

In 2019, APPFI together with a group of European volunteers, who have brought their knowledge and skills in steam locomotive repairs, completed the dismantling of the "Cuco". This necessary step revealed which parts are reuseable and which are beyond repair. As of today, we are reconstructing the elements that have disappeared or have been damaged over time. Once all the components will be restored and verified, the locomotive will be reassembled and pressure-tested, and then put back in service carrying passengers on a purpose-built carriage within the Museum's own network.
Museu del Ferrocarril a Móra la Nova
Museu del Ferrocarril a Móra la Nova
Tal com us vam narrar fa uns dies, a principis de mes es va efectuar el trasllat de les últimes adquisicions de l'entitat; els cinc cotxes "Cubanos", des de Canfranc fins a Móra. Aquí teniu un petit avanç del "making of" de l'esmentat trasllat.

En breu el vídeo complet!

Tal y como os narramos hace unos días, a principios de mes se efectuó el traslado de las últimas adquisiciones de la entidad; los cinco coches "Cubanos", desde Canfranc hasta Mora. Aquí tenéis un pequeño avance del "making of" del mencionado traslado.

¡En breves el video completo!

https://www.youtube.com/watch?v=tfC_W0NDtsw&t=4s
Museu del Ferrocarril a Móra la Nova
Avance Operación Canfranc.
Tal y como os narramos hace unos días, a principios de mes se efectuó el traslado de las últimas adquisiciones de la entidad; los cinco coches "Cubanos", des...
youtube.com
Museu del Ferrocarril a Móra la Nova
Museu del Ferrocarril a Móra la Nova
Cinquena edició de la Setmana del Turisme Industrial. Més info a turismeindustrial.cat

Quinta edición de la Semana de Turismo Industrial. Más información en turismeindustrial.cat

XATIC - Xarxa de Turisme Industrial de Catalunya

#COMESFANLESCOSES, #SETMANATURISMEINDUSTRIAL2020 i
#VIUTURISMEINDUSTRIAL.
Museu del Ferrocarril a Móra la Nova
All Rights Reserved