Museu del Ferrocarril a Móra la Nova
Sigue a todo vapor con la “Cuco”.
Proces de fosa de metall antifregament per als coixinets del eixos motors de la locomotora. S han utilizat 19 kg en llingots d una aleacio de plom,antimoni i estany fabricada expressament per a la cuco. Per a la seva fosa s ha construït un Gresol i s ha fos el metall a uns 650 graus. D altra banda s han netejat el coixinets de bronze, s ha fet un motlle d Acer inoxidable i s ha segellat amb argila. Un cop abocada la fosa s ha desenmotllat i ara s ha de mecanitzar al torn.
Museu del Ferrocarril a Móra la Nova
L’IRMU, el mNACTEC i el CERE donen suport a la recerca del Museu

El Museu del Ferrocarril a Móra la Nova ha posat en marxa un nou projecte de recerca a través de l’APPFI i que porta per títol “Decadència i ressorgiment de l’estació de Móra la Nova”. L’estudi anirà a càrrec d’Adrià Pàmies qui ja ha portat a terme diferents investigacions sobre temes ferroviaris i, en concret, sobre la Línia dels Directes. En aquesta ocasió l'objectiu principal del treball serà descriure quin ha estat l'impacte en l'estació de Móra la Nova dels diferents plans de millora de la RENFE, i més recentment també d'ADIF. Posteriorment, aliè a aquesta programació oficial, també s'analitzarà el conjunt d'actuacions que l'APPFI ha dut a terme sobre l'estació i el material rodant emmagatzemat a les seves instal·lacions. Les conclusions de la recerca es presentaran a finals de 2020 o principis de 2021.

El treball compta amb una aportació econòmica de la XV Convocatòria d’ajuts per a projectes d’investigació o de difusió cultural de l’Institut Ramon Muntaner, dins la categoria de Patrimoni Industrial, patrocinada pel Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya. El treball també compta amb una beca del Centre d’Estudis de la Ribera d’Ebre.

El IRMU, el mNACTEC y el CERE apoyan la investigación del Museo

El Museo del Ferrocarril en Móra la Nova ha puesto en marcha un nuevo proyecto de investigación a través de APPFI y que lleva por título "Decadencia y resurgimiento de la estación de Móra la Nova". El estudio estará a cargo de Adrià Pàmies quien ya ha llevado a cabo diferentes investigaciones sobre temas ferroviarios y, en concreto, sobre la Línea de los Directos. En esta ocasión el objetivo principal del trabajo será describir cuál ha sido el impacto en la estación de Móra la Nova de los diferentes planes de mejora de RENFE, y más recientemente también de ADIF. Posteriormente, además de esta programación oficial, también se analizará el conjunto de actuaciones que APPFI ha llevado a cabo sobre la estación y el material rodante almacenado en sus instalaciones. Las conclusiones de la investigación se presentarán a finales de 2020 o principios de 2021.

El trabajo cuenta con una aportación económica de la XV Convocatoria de ayudas para proyectos de investigación o de difusión cultural del Institut Ramon Muntaner, dentro de la categoría de Patrimonio Industrial, patrocinada por el Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya. El trabajo también cuenta con una beca del Centre d’Estudis de la Ribera d’Ebre.
Museu del Ferrocarril a Móra la Nova
Vols fer fotos diferents , vingui al Museu del Ferrocarril . Porta amb tu el millor record .
OBRIM

Obrim a partir del dissabte 6 de juny ....

Per qualsevol consulta podeu trucar al : 676.640.345

Us esperem.

Abriremos
Abriremos partir del sábado 6 de junio
Para cualquier consulta podéis llamar al :
676.640.345

Os Esperamos
Museu del Ferrocarril a Móra la Nova
Voleu saber què passarà amb l'economat de l'estació de Móra la Nova i quin és l'estat del tren turístic?

A @RadioMoradEbre han entrevistat al Jordi Sasplugas, president de l'associació.